sobota, 27 października 2012

Pielęgnacja cery podczas kuracji kwasami lub retinoidami.

Niedawno pisałam wam o tym, jak zmieniła się moja cera pod wpływem stosowania kwasów i retinoidów. Przy okazji tamtego wpisu wspominałam, że właściwa pielęgnacja podczas stosowania tak silnie drażniących specyfików jest bardzo ważna, dlatego że kremy czy maści na bazie tych składników mocno podrażniają i wysuszają skórę powodując jej łuszczenie. Jak wiadomo na przesuszonej skórze skłonnej do trądziku tworzy się warstwa rogowa, która powoduje powstawanie zaskórników, a co za tym idzie wyprysków. Dlatego jeśli nasza pielęgnacja nie zostanie dostosowana do kuracji, możemy osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego.

Bardzo często czytając wpisy na blogach dotyczące peelingów kwasowych, maści z retinoidami czy kremów lub toników na ich bazie znajduję wpisy rozczarowanych dziewczyn, które narzekają na wysyp lub przesuszenie skóry w czasie stosowania danego  specyfiku. Niestety zazwyczaj rozczarowanie to wynika z tego że często osoby, zabierając się za stosowanie konkretnych maści czy kremów nie wiedzą tak na prawdę z czym mają do czynienia.

Podstawowe błędy to:
- stosowanie kremu/maści codziennie rano i wieczorem - wszystkie tego typu specyfiki należy stosować wyłącznie na noc, góra raz na dobę, stosując je rano i wieczorem nie dajemy skórze czasu na regeneracje, przez co staje się ona podrażniona. Dla wielu osób stosowanie takich specyfików raz lub dwa razy w tygodniu jest wystarczające!
- niestosowanie kremu z filtrem na dzień - kwasy i retinoidy mają silne działanie fotouczulające, dlatego stosowanie kremu z wysokim filtrem jest konieczne nawet w ziemie jeśli chcemy ustrzec się przed przebarwieniami!
- stosowanie innych podrażniających kosmetyków takich jak żele, toniki czy kremy antytrądzikowe w parze z kwasami czy retinoidami. Silnie działające maści i kremy ze składnikiem aktywnym wystarczą - cała reszta kosmetyków powinna być maksymalnie delikatna!

A teraz przedstawię wam moje ulubione kosmetyki które stosuję do pielęgnacji mojej cery w czasie stosowania silnych retinoidów (retin-a), słabszych retinoidów (Triacneal), peelingów kwasowych czy kremów/toników na bazie kwasów.

1. Emulsja micelarna Cetaphil. Bardzo delikatnie oczyszcza twarz - idealna do stosowania rano.



2. Mieszanka OCM do demakijażu.

3. Żel nawilżający Oliwka firmy Ziaja do skóry wrażliwej.





4. Delikatny żel myjący do skóry wrażliwej a jednocześnie skłonnej do trądziku - Effaclar LRP



5. Woda termalna Vivhy - łagodzi podrażnienia, używam jej zamiast toniku.



6. Delikatny peeling żelowy Ginvera Marvel Gel.

7. Krem nawilżający Hydreane Riche LRP  - bardzo dobrze nawilża podrażnioną skórę. Nie ma w składzie oleju mineralnego. Mnie nie zapycha.

8. Cicaplast Balsam B5 - krem przyśpieszający regenerację naskórka. Bardzo bogaty krem, mocno odżywia skórę, również nie posiada w składzie parafiny. Ja nie zauważyłam żeby mnie zapychał. Autorka bloga kosmostolog.blogspot.com (który zresztą bardzo polecam:) wspominała niedawno o wersji tego kremu przeznaczonej typowo do twarzy (link do wpisu). Sama wprawdzie nie używałam tej wersji, ale zamierzam sięgnąć po nią kiedy skończy się ten którego używam. Seria cicaplast jest polecana właśnie po zabiegach złuszczania naskórka.


9. Krem z filtrem L'oreal UV Perfect SPF50 PA+++

10. Eucerin Everyday protection SPF30 100ml - ochronna emulsja do twarzy - niestety niedostępna w Polsce

Jak widać wszystkie te kosmetyki mają za zadanie przywrócić nawilżenie i złagodzić podrażnienia. W większości są te kosmetyki hypoalergiczne przeznaczone cery wrażliwej, ponieważ cera w czasie stosowania kwasów czy retinoidów lub kosmetyków na bazie tych składników staje się cerą wrażliwą! Mam nadzieję że wpis ten pomoże osobom, które rozważają wprowadzenie silnie złuszczających specyfików do swojej codziennej pielęgnacji i że dzięki temu wasza kuracja zakończy się sukcesem:)

25 komentarzy:

  1. nie używałam żadnego z tych kosmetyków ale chyba musze zaczac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zwolenniczka aby jednak w czasie kuracji nie stosować kremów przyspieszających regenerację naskórka (cicaplast) ja jedynie skora nawilzam i chronie przed uv. Uwazam, ze sama, wlasnymi silami powinna sie regenerowac. Cicaplast polecam tylko w przypadku mocnego podraznienia "poparzenia"skóry.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam Cicaplastu raz na jakiś czas kiedy moja skóra jest mocniej podrażniona i bardzo sobie go chwalę. Myślisz że jeśli moja skóra nie będzie się regenerować własnymi siłami to jakoś jej to zaszkodzi? Nigdy nie żałowałam sobie tego kremu kiedy moja skóra miała gorszy dzień, ale teraz zastanawiam się czy przypadkiem nie przedobrzyłam;)

      Usuń
    2. sa dwie szkoly- czesc dermatologow zaleca stosowanie kremow przyspieszajacych regeneracje po zluszczaniu , czesc uwaza , ze skora powinna sama do siebie dochodzic- ja jestem zwolenniczka tej drugiej. Oczywiscie mozesz stosowac cicaplast w stanach mocnego podraznienia- sam tez tak robie. bardzo czesto uzywam go zima, kiedy skore mam zaogniona od wiatru i mrozu- jest wtedy jak opatrunek:)Ale musimy pamietac, ze nie mozna tego kremu stosowac caly czas, zeby skory za nadto nie rozleniwic.

      Usuń
  3. Niedawno odkryłam Twojego bloga:-) Jest świetny, znalazłam u dużo bardzo ciekawych porad:-)

    PS. Zostałaś oTAGowana:-D http://my-hair-secrets.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-tag.html

    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo za tag! nie wiem jak to się stało, ale dopiero teraz znalazłam Twój komentarz. Tak czy inaczej bardzo mi miło że mnie doceniłaś:)

      Usuń
  4. Ja również wyróżniłam Twój blog jako mądry a jeszcze nie tak szeroko rozpowszechniony. Zapraszam do zabawy:

    http://anuszka13.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-zostaam-otagowana.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo!:) niestety w ostatnich miesiącach trochę porzuciłam blogowanie (dopiero teraz przeczytałam Twój komentarz;() ale takie miłe słowa zachęcają do powrotu;)

      Usuń
  5. Właśnie zaczynam kuracje Retin A, kurde już chciałam szukac tego kremu eucerin a tu niedostępny w pl, jak zwykle... Fajnie że odkryłam bloga, będę wpadać częściej, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stać mnie na któryś z tych kosmetyków poza ZIAJA??? ;-))
    Aktualnie twarz myje zwykłym mydełkiem, a raz na tydzień "szoruję" ją cytryną. Mnie wystarcza. Poza workami pod oczami chyba nie mam co narzekać na cerę. Serdeczne pozdrowienia z miasta Łodzi ;-))
    Chciałabym napisać WYRÓŻNIAM TWÓJ BLOG JAKO MĄDRY (bo to fajnie brzmi) ale ja nie mam bloga ;-((
    MARTA DO BOJU!! CZEKAM NA WIĘCEJ!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myjąc twarz zwykłym mydłem niestety fundujesz swojej cerze niezłą masakrę... mydła zasadowe rozwalają połączenia międzykomórkowe w naskórku... efekt szybsza utrata wody i szybsze starzenie się skóry..

      Usuń
  7. Wody termalne bardzo odwadniają skórę... jeśli używać to tylko jeśli zaraz po psiknięciu posmarujemy twarz kremem okluzyjnym np. lanoliną, który zatrzyma nam wodę w skórze... lepiej dać sobie jednak spokój z wodami termalnymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wody termalne maja cudowny wpływ na skórę. Odwadniają nieprawidłowo uzywane. Nalezy twarz spryskac a nastepnie wytrzec, wówczas woda ukoi skóre ale nie zabierzej jej wilgoci własnej. W jaki niby sposób krem z lanolina ma zatrzymac wodę termalną, która nie wchłania się w skórę?

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. dziewczyny, czy mogę jednocześnie używać retin a i kwas glikolowy co jakiś czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko mozesz, zależy tylko ile Twoja skóra jest w stanie znieść.

      Usuń
  10. Mam pytanie, ponieważ stosuję triacneal od ok miesiąca ( zawsze na noc) jednak ze względu na to iż mam łuszczycę to moja skóra jest niesamowicie przesuszona dlatego chciałam się dowiedzieć czy po zastosowaniu triacnealu mogę po jakimś czasie nałożyć na niego np. krem bambino z cynkiem czy lepiej pozostawić sam triacneal na twarzy? Dodatkowo mam cerę naczynkową, na dzień stosuję Iwostin Rosacin jednak ponieważ zbliża się zima i moja cera będzie teraz często robiła się czerwona tak więc czy poleciłabyśjakiś krem na trądzik ale z wysokim filtrem który ochroni również moje naczynka? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Obserwuje kochana Bloga, bardzo ciekawie piszesz. Jestem właśnie przed podjęciem decyzji o pielęgnacji podczas kuracji z kwasami także bardzo pomogłaś ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę obserwowała Twojego bloga, znajduję tu wiele ciekawych informacji. Dopiero zaczynam swoją przygodę z retinoidami. w końcu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześc, Twój post bardzo mi pomógł dzięki niemu używam wody termalnej Vichy i jestem zadowolona. Jestem już dwa tygodnie po pierwszej serii kwasów.. dziś kupiłam krem Ziaja 50 SPF z kremem tonującym odcień naturalny. myślisz, ze będzie odpowiedni? nie zakłóci działania kwasów ? proszę odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie wiem to już 100 albo 1000 blog,który czytam o używaniu kwasów i jakie kosmetyki używają blogerki do nawilżania.Strasznie tego dużo używasz również i ty.Tyle kremów nawilżających,wody termalne i to jeszcze takie drogie?! Czy,naprawdę aż tyle tych kremów,emulsji i wody są potrzebne?!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Myję twarz wieczorem phisiogelem i nakładam la roche possay effaclar duo.Rano nałożyć krem z filtrem i na to nawilżający? bo juz się pogubilam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdybyś mogła mi podać różnice między effaclarem K i duo (mam oba i nie wiem którego używać) K ma retinoidy,zatem będzie skuteczniejszy od duo?

    OdpowiedzUsuń
  18. tak naprawde to kosmetolog lub dermatolog powinien pokierowac pielegnacja po...jesli ktos nakladal kwas w warunkach domowych tojuz inna sprawa

    OdpowiedzUsuń