niedziela, 15 kwietnia 2012

Kosmetyki anty-trądzikowe dostępne w drogeriach.

Każda znana firma kosmetyczna ma swoją linię kosmetyków anty-trądzikowych. Czy są one jednak skuteczne?

Ja osobiście jestem zwolenniczką marek aptecznych i produkowanych przez nie serii dermokosmetyków do walki z trądzikiem.

Jednak myślę, że nie należy przekreślać zwyczajnych kosmetyków. Sama posiadam żel anty-trądzikowy firmy Garnier z którego jestem bardzo zadowolona.

Jednak przed zakupem jakiegokolwiek produktu do walki z trądzikiem powinniśmy sprawdzić jaki jest jego skład. Substancje pożądane to:
kwas salicylowy
cynk
glinka

Drugie pytanie to co najlepiej wybrać?
Jak już wspominałam, w czasie kuracji anty-trądzikowej należy używać kremu nawilżającego, który pomoże skórze odbudować naturalną warstwę ochronną. Jeśli macie tłustą cerę wybierzcie krem nawilżająco - matujący. Jednak na prawdę odradzam używanie kremów z serii anty-trądzikowych.

Moim zdaniem najlepiej jest wybrać żel do mycia twarzy, który dobrze oczyści i odkazi skórę.

A co z tonikiem? Generalnie zadaniem toniku jest przywrócenie skórze naturalnego PH. Toniki z serii anty trądzikowych zazwyczaj mają w składzie alkohol, który mocno podrażnia i wysusza skórę. Sama w przeszłości okropnie przesuszyłam cerę używając tego typu toniku. Moim zdaniem na co dzień najlepiej użyć delikatnego toniku. Co do toników anty zapraszam do przeczytania wpisu na ten temat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz