niedziela, 6 maja 2012

Kwas migdałowy na trądzik.

Zabieg kwasem migdałowym okazał się momentem przełomowym w czasie mojej walki z trądzikiem.
Zaproponowała mi go kosmetyczka kiedy okazało się, że stan mojej cery nie pozwala na zastosowanie mikrodermabrazji.

Kwas migdałowy jest najlepszym kwasem pod względem działania anty trądzikowego (zaraz obok kwasu pirogronowego) ponieważ zawiera w sobie naturalny antybiotyk, który leczy zmiany trądzikowe.

Pomaga:
pozbyć się zaskórników
spłyca pory i blizny
rozjaśnia przebarwienia (również piegi)
ujednolica koloryt skóry i wygładza ją.



Dokładnie te efekty uzyskałam po zastosowaniu kwasu. Usuwa on wierzchnią warstwę naskórka, dzięki czemu spłyca nierówności skóry oraz pory. Rozjaśnił nieco moje przebarwienia po solarium. Stanowczo ujednolicił kolor mojej szarej ziemistej cery i wygładził ją.

Dzięki niemu pozbyłam się zaskórników z policzków, żuchwy i brody dzięki czemu o wiele rzadziej wyskakiwały mi pryszcze. Nie rozwiązał on całkowicie mojego problemu, ale stanowczo poprawił stan mojej cery.

Zabiegi kwasem należy jednak powtarzać. I tu pojawił się problem kosztów. U kosmetyczki zapłaciłam za niego około 150zł i nie było mnie stać na kolejne. Jednak szukając w internecie informacji na temat działania kwasu natknęłam się na różnego rodzaju sklepy internetowe, które oferowały kwas w cenie około 30zł za 6ml (taka ilość starcza na około 5 zabiegów!). Nie byłam pewna czy kupowanie tego rodzaju specyfiku w internecie jest dobrym pomysłem, więc zaczęłam przeglądać fora internetowe. Okazało się, że wiele osób używa tego rodzaju kwasu zakupionego na stronach z półproduktami kosmetycznymi takich jak np. Zrób sobie krem, który działa tak samo jak zabieg u kosmetyczki. Zachęcona pozytywnymi opiniami postanowiłam zaryzykować i kupiłam specyfik. Pierw wypróbowałam go na dłoni, a kiedy po kilku dniach wszystko poszło według planu zrobiłam sobie zabieg na twarz.

Rezultaty rewelacyjne. Miałam wrażenie, że kwas nawet mocniej zadziałał niż po zabiegu u kosmetyczki.
 
Jak to działa?
Kwas migdałowy to kwas AHA otrzymywany z migdałów. Zabieg polega na nałożeniu kwasu (bezpieczne stężenie to 20-40%) bezpośrednio na twarz. Należy zmyć go po około 8 minutach lub kiedy zaczyna piec i swędzieć na tyle, że nie możemy dłużej wytrzymać, zdarzyło mi się zmyć go i po 5 minutach. Następnie należy nałożyć na twarz mocno nawilżający krem.
Zaraz po zabiegu skóra może być napięta. Po około 3 dniach zaczyna się łuszczyć, łuszczenie to nie jest jednak bardzo problematyczne - można spokojnie nałożyć makijaż i pokazać się ludziom. Po tygodniu łuszczenie ustępuje i mamy piękną, gładką cerę.

W czasie gdy cera się łuszczy polecam używanie jakiegoś 'rolującego się' kremu. Właśnie tak. Ten znienawidzony przez nas efekt rolowania, doskonale pomaga w usunięciu łuszczącego się naskórka. Ja osobiści nakładam krem i po około 5 minutach zaczynam pocierać twarz dłońmi, zbierając w ten sposób rolujący się krem z zrogowaciałym naskórkiem.

Miedzy kolejnymi zabiegami należy zrobić co najmniej 2 tygodnie przerwy. Zabieg najlepiej wykonywać wiosną i jesienią.

Wiele osób handlujących kwasem migdałowym oraz kosmetyczek twierdzi, że kwas jest bezpieczny i nie uwrażliwia na promienie UV. Często słyszałam opinie, że kwasu można używać latem i że nawet sprawia że opalenizna lepiej wygląda. Jednak czytałam też wiele opinii specjalistów, którzy twierdzą że w czasie stosowania jakiegokolwiek kwasu konieczna jest wysoka ochrona UV i nawet jeśli stosujemy kwas migdałowy latem to powinniśmy unikać słońca. Ciężko więc stwierdzić kto ma rację. Ja wolę nie ryzykować i rezygnuję z kwasów w okresie letnim.

W innym poście opisuje stosowanie 5% toniku z kwasu migdałoweg.

Polecam również wpis: Jak zmieniła się moja cera po 3 latach stosowania kwasów i retinoidów? 


24 komentarze:

  1. kilka lat temu - jakieś 3-4 - borykałam się z trądzikiem głownie na dekolcie, ale pojawiał się także na plecach.

    Wyleczyłam go właśnie kupowanym w internecie kwasem migdałowym, takim w mini opakowaniach.
    Choć czasami pojawi się to i owo, znów cieszę się pokazywaniem dekoltu, a także buzia nie pozostawia także już wiele do życzenia :)

    a więc również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię krem Bandi, który zawiera m.in. własnie kwas migdałowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny swietny post! Nie wiedzilam, ze kwas migdalowy posiada naturalny antybiotyk, gdzie o tym czytalas? mozesz podrzucic mi link?
    Ja kupuje 60% kwas migdalowy korzystajac z uprzejmosci zaprzyjaznionego dermatologa, preparat jest drogi ok 400zl ale to 30ml wiec sporo. Ma gesta, tlusta konsystencje dzieki czemu genialnie sie naklada bez ryzyka, ze gdzies kapnie i nie powoduje w ogole żadnych efektow ubocznych- skora po nim w ogole sie nie luszczy nakladam go (sobie i kolezankom) nawet na 30 min i zadna jeszcze nie czula najmniejszego nawet pieczenia a po zabiegu skora jest natychmiast gladka i napieta- jest naprawde wart swojej ceny!
    Swietny pomysl z tym rolujacym sie kremem:)ja zwykle uzywam wazeliny aby rozmiekczyc skorupke na twarzy a potem ja zrolowac.
    Rowniez nie wierze, ze migdal nie jest fotouczulajacy, zabiegi wykonuje wiosna i jesienia- lepiej dmuchac na zimne:)
    Czy stosowalas juz retinoidy zaraz po nalozeniu kwasu migdalowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie stosowałam retinoidów i kwasu migdałowego naraz, nawet w tym samym tygodniu, retinoidy podrażniały moją skórę do tego stopnia, że pozostałe kosmetyki które używałam musiały być maksymalnie delikatne. A co do kwasu i naturalnego antybiotyku, to wiele razy natknęłam się na tę informację, zdaje się że pierwszy raz na kanale DermTV.com na YT, aczkolwiek nie potrafię znaleźć teraz tego konkrentego nagrania. Na wielu stronach też w języku polskim można znaleźć tę informację: "Budowa cząsteczki kwasu migdałowego jest zbliżona do cząsteczki znanych antybiotyków, dzięki czemu właśnie posiada specyficzne antybakteryjne właściwości, których nie posiadają inne kwasy z rodziny AHA"
      (http://www.dermservice.com.pl/content/pl/files/badania/Kwas%20migda%C5%82owy.pdf)
      Stosowanie tego kwasu bardzo mi pomogło, nie tylko pozwalał na złuszczenie naskórka, ale właśnie redukował znacznie ilość wyprysków, więc jestem jego wielką fanką:)

      Usuń
    2. Dziękuję, ja tez jestem wielka fanka kwasu migdalowego, wlasnie zaczynam kuracje, ale w tym roku sprobuje go polaczyc z retinoidami:)

      Usuń
  4. Witam. Na wstępie chce pogratulować dobrego i ciekawie napisanego bloga. Walczę z trądzikiem, raz jest lepiej, raz gorzej. Nadal wyskakują mi ropne pryszcze, ale mam spore ilości przebarwień i blizn, które chciałbym usunąć. Myślałem nad wprowadzeniem do mojej kuracji kwasów, a konkretnie kwasu migdałowego. Czytałem, że nie powinno się używać kwasów, jeśli ma się aktywny trądzik, ze stanami zapalnymi i ropnymi wypryskami. Mimo wszystko jest ich dużo mniej, głównie dzięki kremowi z nadtlenkiem, który używam. Chciałbym używać kwasy i nadtlenek benzoilu zamiennie, tak aby niwelować aktywne zmiany, jak i pozostałości po nich. Nie wiem tylko czy zalecane jest mieszanie kremów o takich składach, czy nie przyniesie to pogorszenia zamiast polepszenia stanu skóry. Kiedyś gdy używałem retinoidy zamiennie z nadltenkiem benzoilu, stan skóry pogorszył się i to w znaczącym stopniu. Rozumiem, że skóra może się oczyszczać, ale trwało to dość długo i z każdym dniem było gorzej, dopiero jak zaprzestałem używać krem z retinoidem, zauważyłem poprawę. Myślałem nad kupnem kwasu migdałowego z firmy Pharmaceris, tak by się zapoznać, a z czasem może użyć mocniejszych stężeń już u kosmetyczki, lub zrobione przez samego siebie. Podsumowując, głównie interesuje mnie czy można używać kwasów wraz z kremami z nadtlenkiem benzoilu lub innymi czynnymi substancjami? Dzięki za uwagę i proszę o odpowiedź. Może ktoś miał już taki przypadek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat nigdy nie używałam kremu z nadtlenkiem benzoilu, a nie jestem też dermatologiem, więc ciężko mi powiedzieć. Ja wszelkich substancji aktywnych zawsze używałam osobno - tzn czy to kwasy czy retinoidy, zawsze używałam je w pojedynke. Co do radzenia sobie z wypryskami, to kiedy stosowałam kwas nakładałam go na całą twarz - też na aktywne zmiany i kwas sprawiał, że następnego dnia były one praktycznie wysuszone, więc to on właśnie je niwelował, czasami nawet nakładałam kwas na pojedyncze wypryski punktowo. W przypadku retinoidów faktycznie działo to na odwrót - maść sprawia że pryszcze wyskakują. Więc jeśli chcesz spróbować z kwasem to warto odłożyć inne substancje aktywne na początku i zobaczyć jak sam kwas radzi sobie z wypryskami. Co do kremu Pharmaceris, ja używam go aktualnie - wersji 5%, aczkolwiek mój trądzik już w zasadzie zniknął (od czasu do czasu wyskakuje mi jakaś pojedyncza krosta) więc używam go raczej na rozszerzone pory i zaskórniki i w tej roli sprawdza się dobrze, ale nie wiem czy pomaga z wypryskami które już mamy. Za to kiedy stosowałam tonik 5% z kwasu (własnej roboty) widziałam, że bardzo dobrze niweluje aktywne wypryski. Link do wpisu na tematu toniku: http://twoja-cera.blogspot.com/2012/05/5-tonik-z-kwasu-migdaowego.html

      powodzenia!:)

      Usuń
  5. Dzięki za odpowiedź. Wiem, że nie jesteś dermatologiem, ale warto było spytać, bo może ktoś używał na przemian oba kremy. Myślałem nad używaniem zamiennie, by działać na wypryski i pozostałości po nich. Jeszcze postaram się dowiedzieć, czy aby nie ma żadnych przeciwskazań. Po prostu obawiam się, że dwa aktywne składniki mogą działać na siebie niekorzystnie. Sam zastanawiam się nad stosowaniem toniku który podałaś, tak na początku, a później stosować większe stężenia, ale to pewnie za kilka tygodni.
    Dzięki jeszcze raz za odpowiedź. Jeśli ktoś miał sytuacje, która pokrywała by się z moim pytaniem, proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. A jaką markę kwasu migdałowego polecasz ? Bo z tego co wiem to kosmetyczki używają APIS ale są dość drogie ... tylko, że jestem już tak załamana, że raczej cena nie gra roli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiawiałam kwas ze stron z półproduktami, np:

      http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/p/Kwas-Migdalowy/86

      http://biocosmetics-polska.pl/linia-z-kwasami-peeling-mandelic-peel-40-kwas-migdalowy-kojowy-ph-1-9/p,28276

      bardzo fajne są też różne toniki, kremy, sera z kwasem, np. to:
      http://www.biochemiaurody.com/sklep/serum-mandelic.html

      Usuń
  7. zaczęłam stosować serum migdałowe, ale po jego stosowaniu moja skóra się prawie wcale nie łuszczy. Czy myślisz, że to znaczy że serum nie działa? Może lepiej zrobić peeling?

    OdpowiedzUsuń
  8. O takim sposobie na trądzik jeszcze nie słyszałam, trzeba będzie wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. witam,moze zacznijmy od strony z punktu widzenia dermatologicznego.kwas migdalowy jakos sam w sobie specjalnego(szalu nie robi)chodzi o to ze jest to delikatny kwas,i ma owszem szerokie spektrum zastosowania polaczone z innymi preperatami.osobiscie z cera borykam sie od 16 roku zycia(mam 29)i postanowilem zdobyc troche wiedzy dermatologicznej,jak i wiedzy w zakresie ME.otoz kwas migdalowy jest skladnikiem kwasu pirogronowego ktory ma zdecydowanie lepsze rezultaty niz sam kwas migdalowy.zalezy oczywiscie od skory i od srodkow wspomagajacych terapie no i oczywiscie nie do stosowania latem..kwas migdalowy dobre rezultay posiada mieszany z kwasem laktobionowym,gdyz takie polaczenie pomaga w stanach zaplanych,naczynkach w tradziku rozwatym,ale nie moze byc to terapia podstawowa.po x latach trafilem do Pana Ryszarda Ż(deramatolog)ktory wszytsko mi w tym temacie wyjasnil.jesli chcemy stosowac kwas migdalowy to powinnismy zaopatrzyc sie w tonik z tym kwasem(5%) i owszem kuracja z retynoidami przynosi wtedy korzysci ,ale pod warunkiem ze skora zaadoptowana jest do retynoidow,z poczatku radzilbym nie stosowac takiej metody.polacznie kwasu migdalowego z kwasem laktobionowym daje ciekawe polaczenie z kwasem azelainowym(skinorem,acne-derm)poniewaz dziala troche na innej plaszczynie i doskonale wspomaga leczenie tradziku..ogolnie nie warto ograniczac sie do jednego sposobu leczenia,ale jeden spsosb nie powinien trwac krocej niz miesiac..terapia jest wtedy skuteczna kiedy stosuje sie kompleksowe metody leczenia i wprowadza sie zmiany.tyle moge wam napisac po ok 15 latach walki:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Sklep chemiczny i hurtownia chemiczna "OMAR" oferuje szeroki asortyment odczynników chemicznych i szkła laboratoryjnego, w tym kwas migdałowy. Sprawdź korzystną cenę na https://sklep.chemiczny.com.pl/ lub odwiedź Nas w Krakowie!

    OdpowiedzUsuń
  11. hej. Prawdopodobnie skóra Ci się łuszczy, bo nie używasz neutralizatora. W Twoim poście nie wspomniałaś o nim. A to duży błąd, bo jezeli po uzyciu kwasu nie zneutralizujesz go będzie on aktywny przez długi okres czasu i może nadmiernie wysuszać naskórek. Radzę zaopatrzyć się w neutralizator do kwasów

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy ten peeling - migdałowy Sole sempre Neoglis - można stosować latem? Bo z opisu wyczytałam, że ma przygotować do opalania, ale nie wiem czy potem też powinnam go używać.

    OdpowiedzUsuń
  13. witam, ja polecam S-Peel 20% z Purlesa osobą z cerą problematyczną, już po 3-4 zabiegach widać dużą poprawę. Bogaty skład tego preparaty pozwala na uzyskanie znacznej zmiany na wielu płaszczyznach- mniejsze wydzielanie sebum, zmniejszenie ilości wyprysków, zwężenie porów, spłycenie blizn potrądzikowych.

    Natomiast dla Pań które borykają się ze zmarszczkami, przebarwieniami, ten zabieg również świetnie się spisze gdyż retinol poprzez działanie złuszczające świetnie wyrównuje koloryt i powierzchnię skóry. Dodatkowo spełnia rolę witaminy A(witamina młodości) której z wiekiem nam brakuje.
    F peel to swietny kwas odswierzający, nie powoduje luszczenia i chroni skore przed dzialaniem promienic UV. Bardzo dobrze sprawdza się jako zabieg uzupełniający inne terapie lub jako przygotowanie do wielu zabiegów pielegnacyjnych. nie podraznia ani nie szczypie.

    Gabinet Kosmetologii Estetycznej Podomedic

    OdpowiedzUsuń
  14. Środek nazywa się Iqface, dajcie sobie z nim kilka tygodni - u mnie przemiana była faktycznie diametralna, skóra w końcu powróciła do normalności, a ciężko nad nią pracowałam. Była już taka, że wstyd było się pokazywać na ulicy - teraz jest idealnie, nie sądziłam, że kiedykolwiek uzyskam aż taki efekt, tym bardziej że krosty zwyczajnie nie wracają.

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałem ogromny problem z trądzikiem i korzystałem również z IQFace, ale efekt był mierny. Aktualnie stosuje Niszcz Pryszcz i w moim przypadku efekt jest dużo lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałem ogromny problem z trądzikiem i korzystałem również z IQFace, ale efekt był mierny. Aktualnie stosuje Niszcz Pryszcz i w moim przypadku efekt jest dużo lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej dziewczyny, jeśli używacie kwasow nawet o lekkim stezeniu, nie zapomnijcie o ochronie UV najlepiej 50. Polecam krem la roche posay,nie jest idealny, ale przynajmniej nie zapycha. Bez ochrony UV bedziecie mialy przebarwienia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej mam pytanie jaki krem z wysokim filtrem polecasz na lato na dzień pod fluid?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Trądzik spędza sen z powiek niejednej nastolatce i wiem o czym mówię bo moja córka właśnie ma z tym problem. Ja również jak byłam młodsza to walczyłam z trądzikiem ale dość szybko się uporałam. Pamiętam że blizny mimo wszystko pozostały. Jednak zdecydowałam się na użycie środka https://sutricon.pl który poradzi sobie z bliznami bez najmniejszego problemu.

    OdpowiedzUsuń