niedziela, 15 kwietnia 2012

Tabletki antykoncepcyjne na trądzik.

Moją pierwszą metodą walki z trądzikiem były tabletki antykoncepcyjne. Moja cera była w tragicznym stanie więc znajoma pani ginekolog poleciła mi je jako doraźną pomoc przed studniówką. Tabletki, które zaczęłam brać to Cyprest (po kilku miesiącach przeszłam na Cilest, który ma mniejszą dawkę hormonów).


Czy zadziałało?
Faktycznie w czasie tych kilku miesięcy moja buzia była prawie idealna. Od czasu do czasu wyskoczył mi jakiś niewielki pryszcz. Minus jednak był taki, że po odstawieniu tabletek problem wrócił. A gdy po kilku miesiącach chciałam wrócić do tabletek, żeby doprowadzić moją cerę do porządku, okazało się, że przestały działać.
Kolejną wadę tego typu 'terapii antytrądzikowej' jest to, że w czasie zażywania tabletek przytyłam około 5 kilogramów, co dla większości kobiet jest raczej niepożądanym skutkiem ubocznym, kiedy przeszłam na Cilest waga spadła o około 2kg. To chyba i tak nieźle, bo kilka moich koleżanek, które stosowały na trądzik tabletki diane 35 i jeanine przytyły około 10 -15kg.

Składniki leków antykoncepcyjnych które pomagają w walce z trądzikiem to np: octan cyproteronu czy drospirenon, są one zawarte w tabletkach takich jak cyprest, cilest, lesinelle, lesine, midiana, yasminelle, yasmin i inne (dużo informacji na ten temat znajdziecie na forach internetowych). Jednak hormony są bardzo nieprzewidywalne wiec nawet te same leki mogą nie tylko nie powstrzymać trądziku, ale wręcz go zaostrzyć - np. w ulotce tabletek lesinelle, które stosuje trądzik jest wypisany jako jeden ze skutków ubocznych!

Podsumowując: branie tabletek, tylko po to aby pozbyć się trądziku może pomóc ale na pewno nas nie wyleczy (chyba że nasz trądzik ma podłoże czysto hormonalne). Jeżeli i tak stosujemy antykoncepcje po to aby zapobiec ciąży a jednocześnie walczymy z trądzikiem, warto wypróbować te tabletki które mogą nam w tym pomóc (nie wszystkie środki antykoncepcji hormonalnej hamują trądzik, niektóre wręcz przeciwnie - mogą go wywołać!). Najlepiej podczas wizyty u ginekologa zaznaczcie że zależy wam również na poprawie stanu cery, lekarz powinien dobrać wam odpowiedni lek.

11 komentarzy:

  1. Też próbowałam leczyć trądzik tabletkami antykoncepcyjnymi i przez te pół roku kiedy je zażywałam moja skóra była niemal idealna. Jednak tabletki przynosiły za duże skutki uboczne i musiałam je odstawić. Trądzik oczywiście wrócił :/ Dopiero po długim czasie któryś lekarz odkrył że coś nie gra z moją tarczycą. Teraz jestem za granicą, więc się nie zbadam, ale mam nadzieję, że za kilka miesięcy dowiem się co z tą tarczycą nie gra i będę mogła ustalić jakieś leczenie. Ale wszystko wskazuje na to, że problem jest w hormonach i jak ustabilizuję hormony tarczycy to i trądzik może się zmniejszyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaczęłam brać regułom czy on pomaga przy tradziku?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tabletki regulon* sorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co słyszałam, lekarze zapisuj również regulon na trądzik, ale sama nie stosowałam. najlepiej poszukaj na jakiś forach, tam zawsze znajdą się osoby które stosowały dany lek

      Usuń
  4. dzieczyny ja stosuje rok antykon''lesine''mialam powazne problemy z cerą,pryszcz na pryszczu...dzieki tabletka moje zycie sie zmienilo mam cere gładka nawet na okres mi nie wychodza.tylko rzucam je za3miesiace bo palnuje z mężem dzidzie i boje sie ze powróci tradzik ale narazie jest super

    OdpowiedzUsuń
  5. Słuchajcie to na prawdę pomaga można brać jedne tabletki na trądzik i antykoncepcje ? Ja obecnie stosuję Femodene jako antykoncepcje, ale dlatego że mam na twarzy trądzik zastanawiam się czy mogę brać jeszcze dodatkowo tabletki nonacne.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez mam problem od zawsze. Aby z nim walczyc bralam Diane 35, potem przez ok 10 lat Cilest. Pryszcze pojawialy sie tylko sporadycznie. Odstawilam je ok pol toku temu, przymierzajac sie do ciazy (35 lat) ale tradzik wyskoczyl znowu na dole policzkow, brodzie i nawet na szyi. Ropniaki i wulkany siedzace pod skora i dojzewajace co jakis czas - koszmar. Lekarz zapisal mi antybiotyk Tetralysal (na bazie tetracykliny). Rezultaty maja byc widoczne po 3 miesiacach, niestety bede je i tak musiala odstawic jak zdecyduje sie ostatecznie na ciaze. Czy macie z tym doswiadczenia i czy to pomaga, bo nie widze aby autorka blogu na ten temat wspomniala?
    Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zażywałam ten lek jakiś czas, jednak nie miałam możliwości sprawdzić czy pomoże mojej cerze, ponieważ musiałam go odstawić ze względu na to, że powodował u mnie objawy grypy żołądkowej. Ale obstawiam, że u mnie działanie miałby takie jak każdy inny, pomaga dopóki się go zażywa, a później problem powraca :/

      Usuń
  7. Tetralysal to tetracyklina, dosc silny antybiotyk doustny, tzw. Retinoid o ktorych nie raz pisala autorka bloga. Niestety nie jest on zbyt bezpieczny, uszkadza watrobe. Bralam go gdy bylam nastolatka, owszem, pomoglo. Buzia byla gladka jednak po odstawieniu tradzik wrocil ze zdwojona sila, takze nie u kazdego sie sprawdzi. Piszesz ze llanujesz ciaze...musisz pamietac ze przed zajsciem w ciaze, a juz po odstawidniu leku, musi uplynac okreslona ilosc czasu, nie pamietam ile to bylo ale chyba trzeba dac organizmowi minimum pol roku na wydalenie antybiotyku. W zadnym wypadku nie mozna zajsc w ciaze podczas kuracji bo retinoidy uszkadzaja plod I dziecko rodzi sie chore!mam nadzieje ze troszke pomoglam

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem nie powinno się stosować tabletek antykoncepcyjnych na trądzik. Te tabletki mają działać zabezpieczająco przed ciążą a nie trądzikiem... Na skutecznienatradzik.pl są opisane tabletki nonacne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat jak widzę dosyć stary ale dla wielu kobiet aktualny. Jest oczywiście sporo przyczyn trądziku i jednoznacznie nie można każdemu poradzić tego samego. Jset jednak spora część kobiet (i nie tylko), którym tabletki pomagają. Zdecydowanie polecam jednak tabletki specjalnie do tego przeznaczone jak chociażby wspomniane powyżej nonacne a nie antykoncepcyjne. Jeżeli kogoś interesuje bardziej temat to na https://naszezdrowieuroda.wordpress.com/2015/09/24/czy-tabletki-moga-pomoc-na-tradzik/ można znaleźć sporo wiedzy na ten temat.

    OdpowiedzUsuń