niedziela, 6 maja 2012

Alkohol w kosmetykach anty trądzikowych.


Niestety wiele z kosmetyków antytrądzikowych zawiera w swoim składzie alkohol, zwłaszcza toniki. Przez większość specjalistów alkohol jest uważany za bardzo szkodliwy dla cery dlatego, że mocno wysusza skórę twarzy co może prowadzić do podrażnień oraz wzmożonej produkcji sebum.

Jednak znalazłam dla siebie odpowiednie zastosowanie tego typu kosmetyku. Kupiłam niedawno tonik firmy L'oreal Pure Zone. Nie używam go codziennie, tylko co kilka dni, zwłaszcza wtedy gdy wyskoczy mi więcej niespodzianek na twarzy lub wręcz miejscowo. Przecieram nim tylko czoło nos i brodę. Jeżeli czuję że tonik zbyt mocno ściągnął mi skórę po godzinie zmywam go delikatnym żelem i nakładam krem nawilżający. Tonik idealnie nadaje się do odkażania wyprysków. Jeśli macie problem z trądzikiem na plecach lub dekolcie, gdzie skóra nie jest tak wrażliwa, tego typu kosmetyk jest wręcz idealny.

4 komentarze:

  1. nie zgadzam sie z nagonka dotyczaca alkoholi stosowanych w kosmetykach, zwlaszcza, ze czesto te komentarze sa oparte na tym, ze gdzies cos tam slyszalam albo kolezanka mowila. alkohole stosowane sa w kosmetykach jako emulgatory a takze konserwanty, ale przede wszystkim alkohole poprawiaja wchlanialnosc wielu substancji aktywnych ich wlsciwosci sa wykorzystywane rowniez w pielgnacji skory suchej bo poprawiaj ukrwienie i w malej dawce sa dla tych skor jak najbardziej wskazane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, nie raz już słyszałam tą opinię z ust dermatologów czy kosmetologów, że alkohol w kosmetykach wyparowuje więc nie zdąży zaszkodzić w skórze, ale zauważyłam że te kosmetyki bardzo wysuszają moja skórę, np używając maseczki do twarzy z kwasem salicylowym bez alkoholu nic mi się nie dzieje, a z alkoholem - jest dramat, to samo z kremami. wiadomo że inaczej w przypadku składników typu cetyl alcohol, to zupełnie inna bajka. Pisząc tego bloga staram się opierać na własnych doświadczeniach, a moje doświadczenia z kosmetykami anty trądzikowymi w których znajduje się alkohol są bardzo negatywne, być może właśnie dawki alkoholu w tych kosmetykach są zbyt wysokie?

      Usuń
  2. podałabys nazwę tej maseczki z kwasem salicylowym bez alkoholu?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń